O marce KAWECO
1883
Założenie Heidelberskiej Fabryki Stalówek przez panów Luce i Enßlena. Jednak nazwa ta pojawia się w Heidelberskiej książce adresowej dopiero w 1889 roku. Produkowane są drewniane obsadki do stalówek, a pióra wieczne oraz złote stalówki importowane są z firmy Morton w Nowym Jorku.
1889
Przejęcie Heidelberskiej Fabryki Stalówek przez panów Heinricha Kocha i Rudolpha Webera oraz budowa nowej produkcji w Handschuhsheim, na obrzeżach Heidelbergu. Produkty otrzymują marki Perkeo, Omega i Kaweco, a także znak „HF” oznaczający Heidelberger Federhalterfabrik.
1908
Pierwsze pióro wieczne Kaweco z mechanizmem zabezpieczającym zostaje opatentowane pod nazwą KAWECO D.R.G.M. 224101 i intensywnie promowane.
1911
Kaweco rozwija swoją sieć dystrybucji, otwierając oddziały w Berlinie, Paryżu, Zurychu i Wiedniu oraz zdobywając przedstawicielstwa w wielu krajach na całym świecie. Po raz pierwszy pojawia się wzmianka o kieszonkowych piórach wiecznych przeznaczonych dla kobiet, oficerów i sportowców. Jest to narodziny serii Kaweco Sport.
1913
Firma Morton wspiera Kaweco w uruchomieniu produkcji złotych stalówek, wysyłając do Niemiec techników oraz maszyny.
1921
Kaweco przekształca się w spółkę akcyjną. Firma zatrudnia 600 pracowników i produkuje około 130 000 piór wiecznych rocznie. Do asortymentu wprowadzane są pióra wieczne z mechanizmem dźwigniowym.
1930
Znacznie mniejsza Badische Federhalterfabrik „Knust, Woringen und Grube” (marka Aurumia) z Wiesloch przejmuje nazwę firmy Kaweco, maszyny, zapasy magazynowe oraz patenty. Marki i modele Kaweco oraz Aurumia zostają połączone. Powstaje charakterystyczne logo „KA WE CO” w trójdzielnym okręgu, które jest stosowane do dziś.
1945
Podczas II wojny światowej produkcja zostaje niemal całkowicie wstrzymana. Kilka miesięcy po zakończeniu wojny, 30 października 1945 roku, firma otrzymuje zgodę na wznowienie działalności. Niemiecki owczarek zostaje nowym symbolem marki.
1960
5 maja 1960 roku umiera Friedrich Grube Senior. Firmę przejmują jego syn Wilhelm, jego żona Liselotte oraz ich dwóch synów. Produkty zostają dostosowane do ówczesnych trendów – zyskują opływowy kształt, a część stalówek zostaje ukryta.
1971
Kaweco zdobywa licencję na XX Letnie Igrzyska Olimpijskie i wprowadza Sport Garnitur z unikalnym wzornictwem. Wiele firm ubezpieczeniowych wykorzystuje Kaweco Sport jako nośnik reklamowy.
1994
Firma h&m gutberlet gmbh nabywa prawa do nazwy KAWECO i w oparciu o wzornictwo modelu Kaweco Sport z 1935 roku wprowadza na rynek nową serię Sport. W ofercie pojawiają się eleganckie przybory piśmiennicze, takie jak pióra wieczne, długopisy, pióra kulkowe, ołówki automatyczne oraz tradycyjne ołówki. Wyłącznym dystrybutorem zostaje firma Diplomat, jednak współpraca kończy się w 1999 roku po sprzedaży marki Diplomat.
2000
Kaweco, działając pod skrzydłami h&m gutberlet gmbh, samodzielnie rozwija globalną sieć dystrybucji. Dzięki współpracy z dystrybutorami w poszczególnych krajach, produkty Kaweco trafiają do klientów na całym świecie.
2018
Oferta firmy stale się powiększa. Niezmiennym filarem marki pozostają klasyczne wzornictwo oraz wysoka jakość wykonania. Obecnie produkty Kaweco są dostępne w ponad 40 krajach.
Strona producenta: www.kaweco-pen.com
Zapraszamy na nasz profil: Facebook.com/kawecowpolsce